Ziņas vieglajā valodā 7. augustā

10 months ago 1097
ARTICLE AD BOX

Latvijā plosās vētra

Vētras postījumi Dobeles novadā

Vētras postījumi Dobeles novadā

Foto: Sintija Ambote/Latvijas Radio

Šodien Latvijā bija negaiss.

Stiprs vējš, lietus un lielgraudu kusa izpostīja cilvēku īpašumus.

Mājām norauti jumti un izsisti logi, sabojātas automašīnas.

Daudz nolauztu koku un izpostīti kukurūzas un labības lauki.

Cietusi arī lauksaimniecības tehnika un siltumnīcas.

Zemnieki saka, ka tā ir katastrofa.

Vissmagāk cietis Dobeles un Jelgavas novads.

Pagaidām ir ziņas par vienu cietušo.

Tērvetē negaisa laikā vīrietim uzkrita koks.

Cietušo nogādāja pie mediķiem.

Negaisa dēļ patlaban apmēram 25 000 mājsaimniecību visā Latvijā ir bez elektrības.

Pārrāvumus elektroapgādē novērš vairāki simti sadales tīkla darbinieku.

Viņi strādās arī naktī.

Vētra arī Zviedrijā un Norvēģijā

Vētra plosās arī Zviedrijā un Norvēģijā.

Vētra atnesusi spēcīgu lietu un pērkona negaisus, izraisījusi plūdus un satiksmes traucējumus.

Norvēģijas meteorologi pieļauj, ka tā varētu kļūt par vienu no spēcīgākajām vētrām pēdējos 25 gados.

Varasiestādes ieteikušas cilvēkiem strādāt no mājām.

Plūdos Slovēnijā vismaz seši bojāgājušie

Vismaz seši cilvēki ir gājuši bojā milzīgos plūdos Slovēnijā.

Dabas stihija skāra lielāko daļu valsts teritorijas.

Novērst plūdu sekas Slovēnijai palīdzēs NATO.

NATO nosūtīs Slovēnijai militāros helikopterus, saliekamos tiltus, ekskavatorus un inženieru komandu.

Spāniju skāris ceturtais karstuma vilnis šovasar

Spāniju skāris ceturtais karstuma vilnis šovasar.

Gaisa temperatūra Spānijā varētu sasniegt 44 grādus.

Karstais laiks palielinājis savvaļas ugunsgrēku risku.

Tikmēr Portugālē plosās vairāki savvaļas ugunsgrēki.

Izdevies ierobežot visplašāko ugunsgrēku Portugāles vidienē

Rēzeknes pašvaldībā notiks ārkārtas finanšu revīzija

Smagā finansiālā stāvoklī nonākušajā Rēzeknes pašvaldībā notiks ārkārtas finanšu revīzija.

Pašvaldību pārbaudīs Valsts kontrole un neatkarīgie revidenti.

Pēc revīzijas tiks lemts par Rēzeknes mēra Aleksandra Bartašēviča ("Kopā Latvijai") un domes atbildību.

To paziņoja Ministru prezidents Krišjānis Kariņš ("Jaunā Vienotība"). 

Rēzeknei budžetā trūkst ap četriem miljoniem eiro, lai segtu šī gada izdevumus.

Rēzekne daudz naudas iztērēja atpūtas kompleksa (SPA) celtniecībai, taču objekts tā arī nav pabeigts.

Lai taupītu naudu, pašvaldība sākusi atlaist domes darbiniekus.

Cilvēki sašutuši par elektrības rēķiniem

Cilvēki sašutuši par jaunajiem elektrības rēķiniem.

No jūlija vidēji par trešdaļu pieauga elektroenerģijas sadales (32%) un pārvades tarifi (36%).

Tagad cilvēkiem par elektrību jāmaksā par 5 līdz 18 eiro vairāk.

Cilvēki arī sociālajos tīklos pauž sarūgtinājumu par to, ka elektrība kļuvusi tik dārga.

Uz cilvēku sašutumu reaģējuši politiķi.

Viņi mudina regulatoru, "Sadales tīklu" un "Augstsprieguma tīklu" pārvērtēt pakalpojumu tarifu

Laika ziņas

Latvijā gaidāms lielākoties mākoņains laiks.

Daudzviet īslaicīgs lietus, vietām līs stipri, bet naktī austrumos arī ļoti stipri, gaidāms pērkona negaiss.

Nakts sākumā lēns vējš 2–5 metri sekundē, no nakts vidus dienvidu, dienvidaustrumu vējš 5–10 metri sekundē, valsts rietumu un centrālajos rajonos brāzmās 15–18 metriem sekundē, jūras piekrastē līdz 24 metriem sekundē.

Gaisa temperatūra naktī 13…16 grādi. Dienā 15…20 grādi.

Rīgā palaikam lietus, naktī stiprs pērkona lietus.

Dienvidu vējš 5–10 metri sekundē, no nakts otrās puses brāzmās 15–17 metri sekundē.

Gaisa temperatūra Rīgā naktī 13…15 grādi, dienā 16…17 grādi.

Laika tips 3. –nelabvēlīgs.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Read Entire Article