Rīgā lāpa atkusnī izdangātās ielas; kritiskākā situācija Biķernieku ielā un Jaunciema gatvē

3 months ago 263
ARTICLE AD BOX

Kā norādīja pašvaldībā, ar aukstā asfalta ieklāšanas tehnoloģiju satiksmei bīstamo bedru remontu veic neatkarīgi no laikapstākļiem, arī ziemas laikā.

"Saremontēto bedru kalpošanas laiku ietekmē vairāki faktori – laikapstākļi, satiksmes intensitāte un ielas seguma stāvoklis, tomēr šo darbu galvenais mērķis ir novērst satiksmei bīstamas situācijas. Šobrīd ir vērojams, ka viskritiskākā situācija ir ielās, kur pērn bija iecerēts nomainīt novecojošo un sliktā stāvoklī esošo ceļa segumu," norādīja pašvaldība.

Pavasarī, kad diennakts vidējā temperatūra būs virs +5 grādiem, pilsētā sāks plašākus ielas seguma remontus ar ierastajām tehnoloģijām – karsto asfaltu un asfalta vienlaidus ieklāšanu, kas nodrošina ilgāku kalpošanas laiku un ļauj saremontēt ne vien satiksmei bīstamās bedres, bet arī novērst mazāka izmēra defektus.

Pašvaldība atgādināja, ka zem peļķēm bieži vien slēpjas bīstamas bedres, tādēļ transportlīdzekļu vadītāji aicināti izvēlēties atbilstošu braukšanas ātrumu un, ja iespējams, peļķes apbraukt. Iedzīvotāji par bedrēm un lielām peļķēm aicināti ziņot Satiksmes vadības centram, zvanot uz diennakts bezmaksas tālruni 80003600 vai rakstot uz e-pastu [email protected].

Arī uz valsts autoceļiem pastiprināti veidojas bedres

Arī uzņēmumā VSIA "Latvijas Valsts ceļi" (LVC) atgādināja, ka mainīgos laikapstākļos novecojušā asfalta segumā pastiprināti veidojas bedres. Uz grants ceļiem var būt gan apledojums, gan šķīdonis.

Gaisa temperatūra nav vienmērīga visā valsts teritorijā, un patlaban Kurzemē atsevišķos grants ceļu posmos ir iestājies šķīdonis, ceļi zaudē nestspēju, savukārt Latgalē un Ziemeļvidzemē grants ceļi joprojām vēl ir ledū un atkusnī būs ļoti slideni. Autobraucēji ir aicināti informēt LVC par satiksmei bīstamām bedrēm, šķīdoni, kā arī slideniem autoceļu posmiem, zvanot uz diennakts informatīvo tālruni 80005555. 

Patlaban valsts autoceļu tīklā bedres pastiprināti veidojas kopumā 700 kilometros valsts autoceļu ar asfaltbetona segumu, kas ir sliktā tehniskā stāvoklī. Šajos posmos ir ieviesti ātruma ierobežojumi. 

Atsevišķi valsts autoceļu posmi kuros jārēķinās ar pastiprinātu bedru veidošanos:

  • Pierīgā:
    • Rīgas apvedceļa (Salaspils–Babīte) (A5) būvdarbu posms no Jūrmalas šosejas (A10) līdz Babītei (38,20.–40,82. km), kur satiksme organizēta pa vienu brauktuvi.
  • Ogres apkārtnē:
    • Rīgas–Ērgļi (P4) pie Kangaru kalniem (30,70.–33,82. km),
    • Inciems–Sigulda–Ķegums (P8) pie Suntažiem (47,00.–49,13. km),
    • Inčukalns–Ropaži–Ikšķile (P10) no Kangariem līdz Tīnūžiem (26,13.–35,00. km),
    • Bauska–Linde (P88) 4,5 km posmā pirms krustojuma ar autoceļu Rīgas HES–Jaunjelgava (P85) (46,60.–51,04. km).
  • Limbažu un Cēsu apkārtnē:
    • Ragana–Limbaži (P9) no Dunduriem līdz Lādezeram (2,00.-32,50. km),
    • Kocēni–Limbaži–Tūja (P11) no Iesalkājas līdz Umurgai (ieskaitot būvdarbu posmus) (28,25.–28,85. km),
    • Umurga–Cēsis–Līvi (P14) būvdarbu posmā pie Umurgas un pie Vainižiem (8,9.–9,6. km).
  • Madonas apkārtnē: 
    • Pļaviņas (Gostiņi)–Madona–Gulbene (P37) no krustojuma ar reģionālo autoceļu Lubāna–Dzelzava (P83)  līdz Kaipiem (V447) (63.– 71. km).
  • Latgalē:
    • Jēkabpils–Rēzekne–Ludza–Krievijas robeža (Terehova) (A12) posmā pie Ludzas un pie robežas ar Krieviju (125,25.-128,96.; 163,15.–163,73. km), 
    • Krievijas robeža (Grebņeva)–Rēzekne–Daugavpils–Lietuvas robeža (Medumi) (A13) pie robežas ar Krieviju (0,76.–2,72. km);
    • Daugavpils šosejas (A6) posmā pie Daugavpils (232,20–238. km);
    • Skrudaliena–Kaplava–Krāslava (P69) no Skrudalienas līdz Salienai (0.–10,30. km); 
    • Krāslava–Preiļi–Madona (P62) Aglonas ciematā (31,97.–33,0. km);
    • Līvāni–Preiļi (P63) no Rožupes līdz Babinovai (13,45.–21,54. km);
    • Viļāni-Preiļi-Špoģi (P58) 8 km posmā aiz Preiļiem (38,52–46,14. km);
    • Kārsava–Ludza–Ezernieki (P49) ap 3 km posmā aiz Ludzas (29,95.–32,80. km).
  • Zemgalē:
    • Pļaviņas–Ērgļi (P78) no Pļaviņām līdz Odzienai (0.– 9. km);
    • Koknese–Ērģļi (P79) no Kokneses līdz Zemturiem (0.–12,30. km);
    • Jēkabpils–Lietuvas robeža (P75) posmā Aizkraukles novadā (47.–60. km);
  • Kurzemē: 
    • Ilmāja–Priekule–Lietuvas robeža (P114) no krustojuma ar a/c Ezere–Embūte–Grobiņa līdz Lietuvas robežai (15,30.–38,10. km);
    • Sloka–Talsi (P128) posmā, Tukuma novadā aiz Ķesterciema (32,30.–50,1. km). 
    • Grobiņa–Bārta–Rucava (P113) no Grobiņas līdz Bārtai (8,40. –23,00. km);
    • Valdgale–Roja (P126) no Valdemārpils līdz Rojai (10.–31. km).

Par satiksmei bīstamām tiek uzskatītas tādas bedres asfalta segumos, kuru laukums ir lielāks par 0,1 kvadrātmetru un kuras ir dziļākas par 5 centimetriem. Uz A uzturēšanas klases autoceļiem avārijas bedres tiek salabotas 24 stundu laikā, uz B uzturēšanas klases autoceļiem – piecu diennakšu laikā, uz C uzturēšanas klases ceļiem – nedēļas laikā un uz D uzturēšanas klases ceļiem – divu nedēļu laikā.

Tāpat Kurzemē no ceturtdienas, 25. janvāra, 18 posmos ieviesti īslaicīgi masas ierobežojumi, liedzot pārvietoties transportam, kas smagāks par 10 tonnām. Ierobežojumi noteikti, lai nestspēju zaudējuši ceļi netiktu neatgriezeniski bojāti.

Aktuālā informācija par ieviestajiem ierobežojumiem kartē ŠEIT.

Atļaujas kravu izvešanai šķīdoņa laikā netiek izsniegtas, satiksmes ierobežojumu ievērošanu kontrolē Valsts policija. Bez ierobežojumiem šķīdonī atļauts braukt operatīvajam un sabiedriskajam transportam, svaigpiena pārvadātājiem, kā arī transportam, kas izved kritušus lopus.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Read Entire Article