Ziņas vieglajā valodā 27. martā

2 years ago 1693
ARTICLE AD BOX

Ziņas vieglajā valodā 27. martā

COVID-19 NAV PAZUDIS, BET IEROBEŽOJUMUS ATCELS

Aizvadītajā diennaktī Latvijā atklāti 1137 jauni Covid-19 gadījumi.

Trīs slimnieki miruši.

Slimnīcās ārstējas 901 cilvēks.

Nākampiektdien, 1. aprīlī, tiks atcelti līdzšinējie pandēmijas ierobežošanas pasākumi – nevajadzēs maskas un sertifikātus.

Dažviet gan maskas būs jāvalkā un būs jāuzrāda arī Covid-19 sertifikāti.

No piektdienas klātienē strādāt varēs arī nevakcinēti cilvēki.

AICINA SAVĀKT SMILTIS

Rīgas dome aicina zemes un namu saimniekus savlaicīgi savākt smiltis no ietvēm pie saviem īpašumiem.

Savākt smiltis pavasaros ir tāds pats pienākums, kā tīrīt sniegu ziemā.

Arī Rīgai piederošajās ielās notiek aktīvi darbi.

Smiltis ir savāktas jau vairāk nekā 60 procentos.

Jāatgādina, ka par nesakoptām ietvēm var būt piemērot sodu.

PATĒRĒTĀJI SŪDZAS AIZSTĀVJIEM

Pērn Patērētāju tiesību aizsardzības centrs saņēma 315 iedzīvotāju iesniegumus par problēmām saistībā ar kādu no finanšu pakalpojumiem. Patērētāji visvairāk sūdzējušies par parādu atguvējiem un to rīcību.

Katrā desmitajā gadījumā centrs panācis patērētājiem labvēlīgu risinājumu.

UZMANA SANKCIJAS

Reaģējot uz Krievijas agresiju Ukrainā, tiek ieviestas arvien jaunas sankcijas, un arī Latvijas iestādes turpinās tās aktīvi piemērot.

Par to informē Tieslietu ministrija, kas apkopo informāciju par sankcijām.

Līdz piektdienas dienas beigām tiesām nosūtīta informāciju par 54 īpašumiem.

KOMPENSĒS KOMUNĀLOS IZDEVUMUS

Nākamnedēļ var tikt slēgti pirmie līgumi ar rīdziniekiem, kuri devuši patvērumu no kara bēgošajiem ukraiņiem.

Rīgas dome vēlas atrast pareizāko veidu, kā kompensēt komunālo izmaksu pieaugumu, kas rodas, ja cilvēki kādu ir izmitinājuši pie sevis.

BEZ TANKIEM UN LIDMAŠĪNĀM NEIZTIKT

Pārtraukt Krievijas karaspēka īstenoto Mariupoles ielenkšanu bez lidmašīnām un tankiem nav iespējams.

Tā saka Ukrainas prezidents Volodimirs Zelenskis.

Viņš aicina pasauli piegādāt Ukrainai šo tehniku.

Mariupole jau mēnesi ir ielenkta.

Tur joprojām atrodas aptuveni 170 tūkstoši cilvēku.

KARŠ RIT 32. DIENU

Krievija jau 32. dienu turpina iebrukumu Ukrainā.

Tā sākusi savilkt savus papildspēkus pie Ukrainas robežas.

Tas varētu nozīmēt, ka drīzumā Krievijas armijas centīsies no jauna pavirzīties Ukrainas teritorijā.

Tāpat Krievija sākusi iznīcināt Ukrainas naftas un pārtikas krājumus.

Krievija piespiedu kārtā nezināmā virzienā aizvedusi aptuveni 40 000 ukraiņu, paziņoja Ukrainas valdība.

PAR PROTESTIEM APCIETINA

Maskavā un Sanktpēterburgā policija šodien aizturējusi vairākus dalībniekus, kas protestēja pret Krievijas rīcību Ukrainā.

Aizturēšanas gadījumi ir dažādi.

Piemēram, kāds ārvalstnieks no Vācijas aizturēts, jo kafejnīcā uzslavējis Ukrainas karavīru drosmi.

Pret vācieti tika sastādīts protokols par Krievijas armijas nomelnošanu.

PĒDĒJAIS VILCIENS NO KRIEVIJAS

Šodien ceļā devās pēdējais vilciens no Krievijas uz Eiropas Savienību. Somijas valdība nolēmusi pārtraukt ātrgaitas vilcienu satiksmi starp Helsinkiem un Sanktpēterburgu.

Somija uzskata, ka šādu vilcienu kursēšana pašlaik nav pieņemama.

No Latvijas pasažieru vilcieni uz Krieviju nekursē jau kopš pandēmijas sākuma.

No Rīgas uz Maskavu pašlaik kursē tikai autobusi.

PASNIEGS OSKARUS

Šovakar Holivudā labākajām filmās pasniegs balvu „Oskars”.

Šī būs jau 94. ceremonija.

Visvairāk uz balvām pretendē Jaunzēlandes režisores Džeinas Kempiones vesterns „Suņa spēks”.

Filma izvirzīta balvai 12 kategorijās.

LĀČI MOSTAS

Šajās brīvdienās Gulbenē manīts lācis.

Tas uzfilmēts arī video.

Speciālisti aicina lāčiem netuvoties, tos nebarot, jo lācis, pamodies no ziemas miega, var būt bīstams.

Pirms nedēļas lācis manīts arī Valmieras novada Skaņkalnes pagastā.

VOLEJBOLĀ – ČEMPIONS

Par Latvijas čempioniem volejbolā šovakar kļuva Jēkabpils ''Lūši".

Tie uzvarēja "RTU Robežsardze/Jūrmala" volejbolistus Latvijas čempionāta finālsērijas spēlē.

Bronzu izcīnīja "Daugavpils Universitāte/Ezerzeme", kas pārspēja "Biolars/Jelgava MSĢ".

PIRMDIEN LATVIJAS AUSTRUMOS LĪS

Nakts pirmajā pusē būs lielākoties mākoņains, valsts austrumu daļā sniegs, slapjš sniegs.

Nakts otrajā pusē debesis daudzviet skaidrosies.

Atsevišķos posmos ceļi būs slideni.

Pūtīs lēns līdz mērens dienvidrietumu, dienvidu vējš.

Nakts otrajā pusē tas iegriezīsies no rietumiem un galvenokārt piekrastē pastiprināsies brāzmās līdz 15–17 metriem sekundē.

Naktī 0+4, austrumos līdz -3.

Dienā +6+10, vietām dienviddaļā līdz +12.

Rīt pēcpusdienā, galvenokārt austrumu daļā, lietus.

Rīgā rīt +9+11.

Laika tips naktī 3. – nelabvēlīgs, dienā 2. – labvēlīgs

Read Entire Article