Meklēšanas forma

Apmācies 6 °C Lēns vējš, 4.9 m/s no DA
Trešdiena, 2019. gada 20. NovembrisVārda dienu svin: Anda, Andīna, Vigo

«Vienmēr ir izvēle – nedarīt neko vai izmantot iespēju»

Anastasija Miteniece
«Kad pirmoreiz tiku strādāt šķietami sapņu darbā – radio –, man apkārt bija pazīstami mūziķi un dīdžeji. Bet man lika strādāt dienās un stundās, kad radio neviens īpaši neklausās. Tad nodomāju – varu nedarīt neko vai izmantot iespēju un strādāt ar savu auditoriju. Un tad nāca interesantas idejas, augsti reitingi un jauni izaicinājumi,» marta sarunu cikla «Cepums ar slavenību» pasākumā jauniešus iedvesmoja radio un TV personība dīdžejs Toms Grēviņš.

Pasākumā T.Grēviņš iepazīstināja ar savas dzīves gaitām, velkot paralēles ar radio nozīmi tajā. Viņš pastāstīja, ka radio viņa dzīvē «ienācis» jau bērnībā, kad uz vasaras brīvlaiku no jūnija līdz augustam bija jābrauc uz laukiem pie vecvecākiem. «Bez zvirbuļu ķerstīšanas un grāmatu lasīšanas radio bija vienlaikus izklaides un informācijas avots – tur lasīja bērnu pasakas, runāja par dažādām tēmām, pārraidīja svarīgus paziņojumus. Bet tā laika radio nemaz nebija domāts mūzikai,» tā viņš, papildinot: toreiz bērna ausīm tas nemaz nešķita saistošs. «Pirmoreiz radio mani aizrāva 11 gadu vecumā – dzirdēju tur runājam dīdžeju, kas spēlē mūziku. Tad nodomāju – tas nu gan ir labi. Tevi neviens neredz, bet visi tevi dzird. Bet paralēli vari spēlēt savas mīļākās dziesmas!» uzsver T.Grēviņš.

Viņš ar mūziku aizrāvies pamazām – sākumā to klausoties, bet vēlāk sākot par to rakstīt. «Mūzikas žurnālistika vienmēr ir bijusi samērā brīva niša, jo ir maz to cilvēku, kuri patiešām profesionāli par to raksta. Ņemot piemēru no dažādiem ārzemju izdevumiem, pamēģināju arī es,» atminas T.Grēviņš. Viņš strādājis un rakstījis žurnālā «Sīrups», kur rezultātā iemācījies arī laika plānošanu un ieguvis darba organizācijas prasmes.  

Daudzus pasākuma viesus interesēja, kāda tad bija radio dīdžeja karjera pirmsākumos, un T.Grēviņš atzina – gājis visādi. Viņa pirmā darba pieredze «sapņu darbā» radio bija pretrunīga – no vienas puses, darbs, kas ļoti patīk, bet, no otras puses, jāstrādā dienās un stundās, kad radio klausās vien retais. «Vienā brīdī sapratu, ka jāizmanto man dotā iespēja. Lai piesaistītu klausītājus, nācu klajā ar vairākām konkursu idejām, meklēju, ko un kā labāk būtu spēlēt. Kad mani kolēģi gribēja brīvdienu vai gāja atvaļinājumā, es labprāt viņus aizvietoju. Tā pamazām iemācījos piesaistīt auditoriju,» vērtē T.Grēviņš. Vēlāk, meklējot jaunus izaicinājumus, viņš ar citiem «Radio SWH» dīdžejiem no nulles izveidoja radio ar nosaukumu «Radio 101», un kādu laiku tas veiksmīgi pastāvējis, tomēr pēc tam, kad bankrotēja «Latvijas Krājbanka», kas bija izsniegusi aizdevumu radio izveidei, radio tika pārdots izsolē. «Tomēr arī tā ir pieredze. Un tad es droši varēju teikt – protu izveidot radio no nulles,» tā viņš, papildinot, ka tieši radio pārdošanas laikā nācis piedāvājums strādāt «Latvijas radio 5».

Šobrīd jau vairāk nekā piecus gadus T.Grēviņš vada rīta ēteru. «Mans modinātājs skan pulksten 4.30 no rīta, lai ar klausītājiem pavadītu pirmās stundas no rīta. Esmu pieradis pie šāda grafika un esmu ar to mierā – galvenais ir mācēt plānot savu laiku,» tā viņš. Kā galvenos izaicinājumus ēterā dīdžejs min ideju ģenerēšanu. «Mūsu pieeja ir nevis izdomāt kaut ko vienu un šo ideju ekspluatēt, bet gan atkal un atkal domāt jaunas, interesantas idejas, kā piesaistīt klausītājus. Piemēram, kad uz studiju atnāk viesi, vienmēr cenšamies izdomāt jaunas un radošas aktivitātes,» teic T.Grēviņš, papildinot: ar laiku sapratis, ka radio nav vien spiešana uz pogām, atskaņojot dziesmas – tā ir iespēja uzrunāt cilvēkus. Dažkārt ar kādu jautru aktivitāti, kādreiz – par nopietnām, sabiedrībai svarīgām tēmām, bet kādreiz, darot labus darbus.

«Jums varu ieteikt – nevajag šaubīties un baidīties. Vienkārši dariet! Neviens pasaulē slavens cilvēks nekad nav domājis, ko tad padomās citi. Viss ir jūsu pašu rokās,» jauniešus aicināja T.Grēviņš.

Sarunu ciklu «Cepums ar slavenību» organizē biedrība «Kultūras un mākslas centrs «Nātre»» sadarbībā ar kafejnīcu «Silva». Iniciatīvu atbalsta Jelgavas pilsētas pašvaldība un reklāmas drukas uzņēmums «212».

Foto: publicitātes

Galerija

Viedokļi

Pievienot komentāru

Saistītie raksti