Meklēšanas forma

Apmācies 6 °C Lēns vējš, 3.9 m/s no A-DA
Trešdiena, 2019. gada 20. NovembrisVārda dienu svin: Anda, Andīna, Vigo

Amatu skolas audzēkņi Francijā pārdod latviešu produktus

Kristīne Langenfelde
«Esam kļuvuši atvērtāki, komunikablāki un pārliecinātāki par savām spējām,» saka seši Jelgavas Amatu vidusskolas audzēkņi, kuri bija iesaistīti «Erasmus+» programmas starpskolu stratēģisko partnerību projektā «Smalko izstrādājumu veikals». Nupat viņi atgriezušies no Francijas, kur projekta noslēgumā kopā ar sadarbības partneriem no Spānijas un Francijas izveidoja savu veikalu, lai katrs prezentētu un arī pārdotu tikai savai valstij raksturīgus pārtikas produktus. «No mūsu produktiem visātrāk izpirka cidoniju sukādes, dzērvenes šokolādē un «Sniega bumbas»,» atklāj jaunieši.

Kā stāsta Amatu vidusskolas direktore Edīte Bišere, šī ir pirmā reize, kad skola iesaistās vairāku partneru projektā. «Projekta vadošais partneris bija Francijas viesmīlības nozares un ekonomikas vadības vidusskola «Santos Dumont», ar kuru mums jau ir desmit gadu ilga sadarbība, bet otrs partneris bija Spānijas profesionālā vidusskola «Ies Heliopolis». No katras skolas projektā iesaistījās seši audzēkņi un divi pedagogi. Mūsu skolu pārstāvēja pasniedzējas Ligita Ziemele un Larisa Karpova, topošās komercdarbinieces Kristīne, Elīna un Elvita un topošie ēdināšanas servisa speciālisti Tomass, Dāvids un Dmitrijs. Projekta mērķis bija gada garumā, skolām regulāri sadarbojoties, izvēlēties savai valstij raksturīgus pārtikas produktus, detalizēti izpētīt to izcelsmi, sagatavot katra prezentāciju angļu valodā un trīs tikšanās reizēs katrā no iesaistītajām valstīm prezentēt un pārdot savus produktus. Principā audzēkņu uzdevums bija iziet visu ceļu, līdz prece nonāk pie pircēja.»

Noslēguma pasākumā Francijā Amatu vidusskolas audzēkņi pircējiem Uzņēmējdienu laikā piedāvāja iegādāties gan «Rāmkalnu» cidoniju sukādes, gan «Laimas» dzērvenes šokolādē, gan «Latvijas piena» radītās «Sniega bumbas», gan Jelgavā ražotos «Rīgas miesnieka» gaļas produktus.

«Šoreiz Latvijas produktus reklamējām, ražotājam to nemaz nezinot. Tieši tāds arī bija projekta mērķis – nevis īstenot to sadarbībā ar uzņēmēju, bet gan patstāvīgi, proti, skolai pašai produkti bija jāiepērk, audzēkņiem jāizkalkulē to pārdošanas cena, jāierīko pašiem savs veikals, sākot ar tā dizainu un beidzot ar preču izvietojumu, un produkti jāpārdod,» stāsta L.Ziemele.

«Tagad zinu, ka Francijā pievienotās vērtības nodoklis ir tāds pats kā Latvijā – 21 procents, atsevišķiem produktiem – 12 procenti, bet dārzeņiem – pieci procenti. Skolotājas atbalstu vajadzēja vien, kalkulējot uzcenojumu, jo ar to līdz šim skolā nebiju saskārusies. Tagad zinu, ka 50 procentu uzcenojums ir augsts, bet ap 20 procentu – minimums. Mēs savām precēm necentāmies likt augstu uzcenojumu – tas bija vidēji 20–30 procenti. Arī spāņi un franči rīkojās līdzīgi,» stāsta topošā komercdarbiniece Elīna.

Projekta laikā galvenais uzdevums jauniešiem bija strādāt, cieši sadarbojoties, tāpēc visi darbi tika veikti komandās, kurās apvienojušies visu trīs valstu pārstāvji. Darbs noritēja tikai angļu valodā, regulāri tika rīkotas videokonferences. Kā atzīst jaunieši, šī pieredze bijusi nenovērtējama, turklāt viņiem arī bija iespēja iepazīt citu valstu kultūru un ražošanas uzņēmumus gan Seviljā, gan Parīzē.

«Redzot, kā šādi projekti atver mūsu jauniešus, sniedz viņiem jaunas iespējas, paplašina redzesloku un nostiprina skolā gūtās iemaņas, jau šobrīd esam atsaukušies Itālijas pilsētas Komo profesionālās vidusskolas aicinājumam iesaistīties jaunā starpvalstu projektā, kura partneri būtu arī Ungārija un Francija. Šobrīd itāļu puse gaida projekta apstiprinājumu, un mēs ceram, ka jau nākamajā gadā mūsu skola startēs jaunā partnerības projektā,» uzsver E.Bišere.

Foto: Jelgavas Amatu vidusskola

Viedokļi

Pievienot komentāru

Saistītie raksti